CZYTANIE BAJEK W GRUPIE PSZCZÓŁEK.
W planowaniu działań edukacyjnych przedszkola wiele czasu przewiduje się na wprowadzenie dziecka w świat literatury. Kontakt z książką nie jest naturalną potrzebą dziecka, jak np. różne formy jego aktywności poznawczej, ruchowej, werbalnej czy zabawowej.
Potrzebę tę w dziecku musimy wzbudzić sami w trakcie procesu wychowawczego. Dlatego to od nas nauczycieli i rodziców zależy, czy potrafimy mimo atrakcyjności powszechnie dostępnej telewizji rozbudzić zainteresowanie książką i przygotować je do tego, by kontakt z literaturą stał się niezbędny.
Postacie ulubionych bohaterów mogą dostarczać pozytywnych wzorów zachowań. Dzieci zdobywają z książek wiedzę o przedmiotach, ludziach, zwierzętach, roślinach, poznają pojęcia abstrakcyjne jak: miłość, przyjaźń czy współczucie. Czytanie stwarza, więc korzystne warunki do rozwoju myślenia. Dziecko nabywa umiejętności porównywania, wnioskowania, uogólniania, posługiwania się pojęciami określanymi słowami.
W grupie Pszczółek czytanie bajek jest codzienną praktyką. Co dzień po skończonym podwieczorku czytamy wybraną bajkę lub opowiadanie. Tym razem do codziennego czytania zaprosiliśmy mamusie naszego kolegi Alberta – Panią Natalię. Wszystkie przedszkolaki z dużym zaangażowaniem i skupieniem słuchały ulubionej bajki naszego kolegi pt. „Pogotowie ratunkowe” z serii Samochodzik Franek. Dzieci chętnie odpowiadały również na zadawane pytania. Pani Natalia przygotowała dla przedszkolaków miłą niespodziankę – „słodki upominek”.
Pani Natalii serdecznie dziękujemy za poświęcony nam czas i serdecznie zapraszamy kolejnych Rodziców!
Izabela Szałajko
Maria Filip